Kompetensutveckling
För att utveckla chefer och medarbetare satsar Stockholmshem på kompetensutveckling på såväl företagsövergripande som individuell nivå.
Alla nyanställda medarbetare får en webbaserad introduktion med ett utbildningspaket samt en företagsövergripande introduktion där de under två halvdagar träffar bolagets avdelningschefer och gör studiebesök inom verksamheten. Dessutom finns det individanpassade introduktionsguider för specifika roller.
Flera medarbetare och chefer har under året gått utbildningar inom bland annat förvaltning, projektledning och ledarskap för att höja kompetensen och möjliggöra interna karriärvägar. Som ett led i bolagets digitaliseringsstrategi har medarbetare under året utbildats i nya system och verktyg.
Under året 2018 gick alla medarbetare en grundläggande miljöutbildning för att öka kunskapen om våra största miljöutmaningar, hur vi jobbar med miljöfrågor på Stockholmshem och vad vi som enskilda individer har för del i miljöarbetet – både på jobbet och privat. Kunskap i dessa frågor är en viktig del av Stockholmshems systematiska miljöarbete.