Organisation och medarbetare
Fokus på utveckling av smarta digitala lösningar inom affärs- och förvaltningsstöd.
Organisation mål och strategier
Stockholmshems hyresgäster ska uppleva sitt boende som Välkomnande, Bekvämt och Tryggt. Stockholmshems organisation ska ha en tydlig ansvarsfördelning med delegerat ansvar och klara befogenheter. Verksamheten ska präglas av samarbete, struktur, effektivitet och lärande. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare ska företaget kunna rekrytera och behålla kompetenta och motiverade medarbetare. Arbetsmiljön ska vara god och sjukfrånvaron ska hållas på en låg nivå. Företagets organisation ska bidra till:
- Smarta arbetssätt, mer samarbete och lärande
- Kund- och fastighetsnära förvaltning med tydligt resultatansvar
- Både personliga kundrelationer och effektiv service
- Fokus på varumärke och marknadsföring
- Modernt och effektivt affärs- och förvaltningsstöd
- Aktivt och kommunikativt ledarskap (nytt)
