Till startsidan på stockholmshem.se
Du är här:

Välkommen till nya stockholmshem.se!

Nu öppnar vi den första versionen av Stockholmshems nya webbplats. Den nya designen som är anpassad till mobiler hoppas vi ska göra det lättare att hitta och använda sidan. Fortfarande håller vi på att utforma e-tjänster som vi kommer att kunna lansera under våren.

Du loggar in högst upp till höger som vanligt. Nytt är att du kan logga in med hjälp av BankID eller Mobilt BankID. Du kan också logga in genom att skriva in ditt personnummer och den gamla pinkod som du exempelvis kan hitta på hyresavier du fått från oss tidigare. Första gången du loggar in på det sättet kommer du att behöva byta pinkoden till ett lösenord som du väljer själv. 

Tips! Registrera din e-postadress under Mina kontaktuppgifter. Då kan du enkelt få ett nytt lösenord om du skulle glömma bort det.

Du kan se ditt bostadsavtal och dina avier på "Mina sidor", och du som brukar kunna boka tvättid på webben kan fortfarande göra det. Under våren kommer vi att lansera fler självservicetjänster här på webben som exempelvis felanmälan, lediga bilplatser och småförråd och en webbshop för tapeter och tillval. 

Avtalsnummer, objektsnummer, interna kundnummer – vi reder ut begreppen

Den nya webben är integrerad med Stockholmshems nya fastighetssystem, och i och med att vi fick ett nytt fastighetssystem  ändrades avtalsnummer och nya nummer tillkom. Du som är hyresgäst ser dina olika nummer när du loggar in på Mina sidor.

Här reder vi ut vad de olika numren betyder och vad de används till.

Avtalsnummer – identifierar samtliga hyresförhållanden du som hyresgäst har med oss. Hyr du olika objekt är de uppräknade under rubriken "Objekt" på din hyresavi. Ett objekt kan vara en lägenhet, en parkering, ett extra förråd eller en lokal. Gamla hyresavtal gäller precis som tidigare, även om de har nya avtalsnummer.

Objektsnummer – Alla våra objekt, som lägenheter, lokaler, allmänna utrymmen och parkeringsplatser med mera har ett objektsnummer för att vi ska kunna identifiera dem. Alla objekt har samma objektsnummer som i vårt gamla system.

Internt kundnummer – används för att vi ska slippa använda personnummer i onödan. Även fortsättningsvis kan du välja att ange ditt personnummer eller organisationsnummer när du kontaktar oss, men det går också bra att ange ditt interna kundnummer. På din hyresavi syns endast ett internt kundnummer. Det är alltid det interna kundnumret på hyresgäst 1 på ett avtal som anges. Vill du ansöka om autogiro så är det numera ditt interna kundnummer och inte ditt personnummer som ska användas.

OCR-nummer – det referensnummer som identifierar en betalning. Det är alltid OCR-numret som står på den aktuella hyresavin som ska användas. Sedan systembytet är OCR-numren lite kortare än tidigare.