Foliering – budskap & copy
Vi använder i huvudsak två olika budskap på folieringar i fönster:
- Rak information, d v s specifika budskap om vad som händer på insidan av fönstret eller konkreta möjligheter med lokalen riktat mot möjliga hyresgäster
- Generella budskap om Stockholmshem.
Vilken typ av budskap som väljs beror framför allt på format och läge.
Copyförslag generellt
- Rum för dina drömmar – hyr lokal av oss på Stockholmshem
- Rum för drömmar – hyr lokal av oss på Stockholmshem
- Få fart på dina drömmar – hyr lokal av oss på Stockholmshem
Copyförslag drömmar
- Typ av verksamhet: cykelbutik eller ramaffär;
Två hjul, ram och kullager eller kul design i ramar – vad vill du öppna här? - Typ av verksamhet: café eller designbyrå;
Het espresso och croissant eller kaffekoppsmönster och typsnitt
– vad vill du öppna här? - Typ av verksamhet: blomsterbutik eller glasskiosk;
Gröna växter eller röd jordgubbsglass – vad vill du öppna här? - Typ av verksamhet: Kläder eller mäklarkontor;
Tröjor och skor eller ett mäklarkontor – vad vill du öppna här? - Typ av verksamhet: bokhandel eller fruktaffär;
Kunskapens äpplen eller solmogen mango – vad vill du öppna här? - Typ av verksamhet: Second hand eller tidningsbutik;
Återanvänt eller koll på vad som hänt – vad vill du öppna här?