Stockholmshem vill bygga bostäder och kontor i 18 våningar i Skärholmen

Stockholmshem vill bygga bostäder och kontor i 18 våningar i Skärholmen
Pressmeddelande   •  Dec 09, 2016 08:00 CET
Foto: Soderberg Sthlm
Stockholmshems styrelse fattade på torsdagskvällen ett inriktningsbeslut att starta arbetet för att bygga ett 18 våningar högt hus i Skärholmens centrum. Huset kommer att innehålla ca 100 bostäder och fyra våningar lokalyta med bland annat Stockholmshems nya huvudkontor.
Stockholmshem har i uppdrag från ägaren Stockholms stad att flytta sitt huvudkontor från Södermalm till Skärholmens centrum. Syftet är att bidra till att skapa fler arbetsplatser och inspirera fler verksamheter att etablera sig i ytterstaden samt att frigöra mark för bostäder i mer centrala lägen.
– Vi vill skapa ett utropstecken i Skärholmens centrum som både kan stå för satsningen Fokus Skärholmen och Stockholmshems egna ambitioner att bidra till stadsdelens fortsatta utveckling , säger Kadir Kasirga (S), ordförande för Stockholmshem. Utöver fler bostäder och arbetsplatser hoppas vi att vårt höga hus med nya lokaler kan inspirera till ännu mer kulturverksamhet i stadsdelen.

Läs hela pressmeddelandet i vårt pressrum.