Stockholmshem söker kundförvaltare till Lokalenheten

Lokalenheten på Stockholmshem behöver nu förstärka sitt team med en Kundförvaltare. Förvaltningen inom lokalenheten ansvarar för Stockholmshems Projektfastigheter samt de fastigheter som vi hyr ut till vår största hyresgäst SHIS Bostäder. Som Kundförvaltare hos oss får du ett spännande, varierande och roligt jobb med många kontaktytor.

Tjänsten
I rollen som Kundförvaltare eftersträvar du att ha nöjda kunder. Detta uppnår du genom proaktiv fastighetsförvaltning och genom att bygga goda hyresgästrelationer. Du arbetar förebyggande med drift, underhåll och andra planerade aktiviteter och bidrar på så sätt till en positiv utveckling för dina fastigheter. Tillsammans med ytterligare en Kundansvarig och en Områdesansvarig så bildar ni ett team som tillsammans vidareutvecklar verksamheten och bidrar till en affärsmässig förvaltning och nöjda kunder.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Proaktivt utveckla kundrelationer och service i samarbete med SHIS Bostäder samt övriga hyresgäster
  • Ansvara för kundkontakter, vara en aktiv problemlösare och fungera som spindeln i nätet
  • Beställa drift-, skötsel- och underhållsåtgärder av våra entreprenörer
  • Ta hand om enklare störningsärenden, olovliga andrahandsuthyrningar och trygghetsfrågor
  • Utföra uppföljningar och kontroller av skötsel och underhåll inklusive utemiljö
  • Ansvara för försäkringsärenden
  • Delta i planering och uppföljning av budgetarbete och underhållsplanering
  • Delta vid upphandling

 Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning/samhällsbyggnad eller motsvarande yrkeserfarenhet
  • Minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk och ekonomisk fastighetsförvaltning
  • Kunskap om lokal- och bostadsfrågor
  • Erfarenhet av kund- och entreprenörskontakter
  • Körkort

Personliga egenskaper
Som person krävs det att du är initiativtagande, självgående och är en god relationsskapare. Du trivs i att ha många kontaktytor internt såväl som externt. Du känner dig trygg i din yrkesroll och är van att lösa komplexa problem. Du är väl medveten om mål och kvalitetsstandarder och levererar utifrån dessa. För att passa i rollen bör du även vara affärsmässig, ekonomiskt medveten och kunna utvärdera situationer utifrån ett helhetsperspektiv.

Vi erbjuder dig
Som Kundförvaltare är du placerad på Lokalenheten på Stockholmshems huvudkontor på Södermalm. Lokalenheten består av 10 personer och har två ansvarsområden. Dels ansvarar vi för uthyrningen av lokaler och dels för förvaltning av ett tjugotal fastigheter. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Stockholmshems målsättning är att spegla mångfalden i staden och vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Ansökan
Om du tycker att tjänsten som Kundförvaltare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Stockholmshem med Fasticon Kompetens AB.

För att söka tjänsten, registrera din cv på www.fasticonjobb.se och bifoga gärna ett personligt brev. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 29 september.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Ekenbark på patrik.ekenbark@fasticonkompetens.se eller på 0706-599600.

Facklig representant för Vision är Chantelle Small, tel. 08-508 39 508