Anmäla fel

Kvinna med headset

Du kan anmäla fel i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen antingen via webben eller telefon.

Telefonfelanmälan

Vår kundtjänst tar emot samtliga typer av felanmälningar. Här kan du också beställa extra nycklar till tvättstuga och gemensamma utrymmen.

Webbfelanmälan

Via webbfelanmälan kan du anmäla de vanligaste felen som rör din lägenhet eller gemensamma utrymmen i ditt hus. Webbfelanmälan når du genom att logga in i Min lägenhet.

Brådskande fel

Vid brådskande och större skador, t ex vattenläcka, ringer du vår kundtjänst på dagtid och vår jour på övrig tid. Ring så snart som möjligt för att få snabbast möjliga hjälp.

Om du inte kan vara hemma – använd serviceboxen

Om du inte kan vara hemma när ett fel ska åtgärdas i din lägenhet kan du ändå få hjälp. Gör så här:

  • När du ringer och ber oss komma, får du ett kodnummer.
  • Kodnumret (inte namn eller adress!) skriver du på ett kuvert som du lägger din lägenhetsnyckel i.
  • Lägg sedan nyckelkuvertet i den gröna serviceboxen, senast kl 07.30 den dagen vi ska komma. Uppgift om var din box sitter får du samtidigt som kodnumret.
  • Områdesteknikern får ditt kodnummer på sin arbetsorder och hämtar kuvertet i boxen. Han utför jobbet i din lägenhet, låser dörren när han går och lämnar nyckeln i lägenheten (via brevinkastet eller nyckeltub).
  • Kom ihåg att du bara kan använda serviceboxen först efter att du kontaktat Stockholmshem, kommit överens om en åtgärd och fått ett kodnummer.